Linie lotnicze znajdują kreatywne sposoby finansowania operacji, loty są wznawiane do Chin kontynentalnych, a przewoźnicy zaostrzają przepisy dotyczące pasażerów noszących maski. Wszystkie wskazują, że branża dostosowuje się do podróży w erze koronawirusa i są to pozytywne zmiany dla stad. United Airlines Holdings (ticker: UAL) w poniedziałek przedstawił szczegółowe informacje na temat lukratywnego programu MileagePlus, który wykorzystuje jako zabezpieczenie 5 miliardów dolarów w finansowaniu poprzez pożyczki od Goldman Sachs, Barclays Bank i Morgan Stanley. Akcje United wzrosły we wtorek o 5% do około 41 USD. Indeks linii lotniczych NYSE Arca wyprzedził o 3,2%. United częściowo generuje gotówkę z programu, pobierając opłaty licencyjne od swojego partnera bankowego JPMorgan Chase (JPM), który płaci United za przekształcenie podróżnych w linii lotniczej w klientów kart kredytowych. United powiedział, że program generował przepływy pieniężne w wysokości 5,3 mld USD ze sprzedaży w 2019 r.,

A zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i amortyzacją wyniósł 1,8 mld USD, co stanowi 34% marży operacyjnej. United wycenił program na 21,9 miliarda dolarów, w oparciu o wielokrotność 12-krotności Ebitda 2019. Takie programy są jednym z kluczowych sposobów zarabiania pieniędzy przez linie lotnicze. Analityk Cowen, Helane Becker, zauważa, że ​​aktywa generują 12% przychodów United i 26% skorygowanego Ebitdar, wskaźnik, który podnosi koszt czynszu w Ebitda.

100 milionów członków MileagePlus firmy stanowi 50% całkowitych przychodów United z lotów, a przychody od członków wzrosły o 18% szybciej niż w przypadku osób niebędących członkami w ciągu ostatnich pięciu lat. United powiedział, że obserwuje pozytywne tendencje w zakresie popytu na bilety, a przychody pasażerów w czerwcu mają wzrosnąć o 400% w porównaniu z kwietniem. Popyt jest silny w kraju i na kilku rynkach międzynarodowych. Becker ma ocenę rynkową United i docelową cenę akcji wynoszącą 30 USD. Analityk Stifel, Joseph DeNardi, pozytywnie ocenił przebieg, ale utrzymał rating Hold na giełdzie i docelową cenę 39 USD. Jak napisał, umowa zwiększa prawdopodobieństwo, że United nie ucieknie się do restrukturyzacji w rozdziale 11, aby przetrwać kryzys. Zakładając, że finansowanie przebiegu się powiedzie, United zakończy trzeci kwartał z 17 miliardami dolarów w gotówce i finansowaniu.

„To zapewnia, naszym zdaniem, wystarczającą płynność, aby United przetrwało większość roku 2021 nawet w warunkach bardzo niskich dochodów”, powiedział DeNardi. Przewoźnicy, tacy jak Delta Air Lines (DAL), JetBlue Airlines (JBLU) i Alaska Air (ALK), mogą teraz podążać za przykładem United w zakresie wykorzystania swoich programów przebiegu. Ale American Airlines Group (AAL) może nie mieć tak dużej elastyczności, częściowo dlatego, że American już planuje wykorzystać swój program jako zabezpieczenie pożyczki wspieranej przez federację na podstawie ustawy Cares Act.

Według DeNardi nawet jeśli amerykański mógłby wykorzystać swój program AAdvantage do prywatnych pożyczkodawców, może to nie zwiększyć całkowitej zdolności kredytowej USA o 10 miliardów dolarów w stosunku do tego aktywa. „Wątpimy, czy Amerykanin ma czas i elastyczność, by wykorzystać swój program lojalnościowy jako zabezpieczenie finansowania rządowego i prywatnej transakcji, takiej jak United”, powiedział. „Zakładamy, że nie może to zrobić obu”. Umowa United może mieć inne skutki uboczne dla branży.

Teraz, gdy United nabrała płynności, może mniej koncentrować się na przejmowaniu udziału w rynku od innych przewoźników, a bardziej na utrzymywaniu cen biletów. Według DeNardi może to być korzystne dla bardzo tanich przewoźników, takich jak Spirit Airlines (SAVE) i Allegiant Travel (ALGT). Jak napisał, umowa jest również optymistyczna dla Delta i Alaski, ponieważ oferuje im kolejną możliwość pozyskiwania gotówki zamiast emitowania bardziej rozwodnionego kapitału.

Tymczasem Delta twierdzi, że planuje wznowić loty do Chin w następstwie umowy między Waszyngtonem a Pekinem, aby złagodzić ograniczenia lotów między krajami. Delta planuje latać z Seattle do Szanghaju w przyszłym tygodniu, aw lipcu doda lot z Detroit do Szanghaju. Według dow Jones, na podstawie umowy z chińskimi władzami linia lotnicza zmierzy temperaturę pasażerów przed odlotem samolotu. Linie lotnicze zaostrzają również nakrycia twarzy pasażerów. Branżowa grupa handlowa, Airlines for America, powiedziała, że ​​jej członkowie będą „energicznie egzekwować zasady ochrony twarzy”, wymagając od pasażerów i pracowników mających kontakt z klientem zakrycia nosa i ust. Główne linie lotnicze wymagają od pasażerów noszenia masek na twarz podczas ich lotów, choć przestrzeganie przepisów było niejednoznaczne.