Starbucks z siedzibą w Seattle (SBUX) pojawił się jako gigant kawiarniany w latach 90. XX w. Z gwałtownym wzrostem, przekształcając się z lokalnej koncepcji w globalną markę. Po ostatniem krachu na giełdzie przez koronawirusa wartość firmy spadła do około 90 miliardów dolarów, a roczna sprzedaż przekroczyła 26 miliardów dolarów.

Czy w nowym rajdzie giełdowym akcje Starbucks są jednymi z najlepszych do obejrzenia na obecnym rynku akcji? W ostatnim kwartale – zgłoszonym 28 kwietnia – zarobki zanotowały 47% rok do roku do 32 centów na akcję, a sprzedaż spadła o 5% do 5,99 mld USD. Zyski i sprzedaż przewyższały oczekiwania, ale sprzedaż w tym samym sklepie była gorsza niż oczekiwano.

W odpowiedzi akcje Starbucks spadły o 2,3%. Według badania giełdowego IBD, Starbucks ma średnią 74 z najwyższego możliwego 99 IBD Composite Rating. Rating złożony ma pomóc inwestorom w łatwym pomiarze podstawowych i technicznych cech akcji. Zasadniczo firma może pochwalić się pogarszającymi się wynikami w zakresie wzrostu zysków, czego wynikiem jest ocena EPS 68 (z najlepszego możliwego 99). Tymczasem firma ma solidną ocenę B SMR. Ocena EPS mierzy bieżący kwartalny zysk firmy i roczny wzrost zysków.

Ocena SMR sprawdza się pod maską przy sprzedaży, marżach i rentowności firmy. 4 maja gigant kawowy powiedział, że planuje ponownie otworzyć ponad 85% amerykańskich sklepów korporacyjnych do końca tego tygodnia. Usługi gastronomiczne na razie pozostaną zamknięte. Akcje Starbucks wzrosły w środę o 2,5%. Akcje są powyżej linii 50-dniowej, ale nadal o około 7% poniżej długoterminowej 200-dniowej linii średniej ruchomej.